Składanie wniosku

 

Zrzut ekranu 2024-05-10 110551

 

| Dokumenty i informacje niezbędne do złożenia wniosku:

 

1. Imię i nazwisko, adres, PESEL Wnioskodawcy, adres e-mail, nr telefonu.

2. Oświadczenie współmałżonka Wnioskodawcy na druku NFOŚiGW. (załącznik do pobrania)

3. Oświadczenia wszystkich współwłaścicieli nieruchomości na druku NFOŚiGW. (załącznik do pobrania)

4. PIT roczny ( PIT-36, PIT-36L, PIT-37, PIT-38, PIT-39, PIT-40A, PIT-CFC) dla Podstawowego poziomu dofinansowania lub zaświadczenie OPS dla Podwyższonego i Najwyższego poziomu dofinansowania

Uwaga ! – w przypadku PIT -11 lub PIT-11a należy zwrócić się do Urzędu Skarbowego po kopię PIT-37 lub innego PIT-u, którym wnioskodawca jest rozliczany.

5. Nr Księgi Wieczystej w formacie KA1D/xxxxxxxx/x, lub dokument poświadczający własność 

6. Numer ewidencyjny działki.

7. Rok uzyskania zgody na rozpoczęcie budowy.

8. Powierzchnia całkowita budynku/lokalu w m2.

9. Jeśli wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą: powierzchnia wykorzystywana na prowadzenie działalności gospodarczej (m2).

10. Jeśli inwestycja jest zrealizowana, data wystawienia pierwszej faktury lub równoważnego dokumentu księgowego.

Uwaga!  zgodnie z zasadami programu faktura nie może być wystawiona wcześniej niż sześć miesięcy przed datą złożenia wniosku o dofinansowanie.

 

| Progi dochodowe uprawniające do datacji

 

Podstawowy poziom dofinansowania:

-roczny dochód wnioskodawcy nie przekracza 135 tyś. zł. (wynikający z PIT)

Wysokości dofinansowania: 40-55%

 

Podwyższony poziom dofinansowania:*

– przeciętny miesięczny dochód na osobę nie przekracza:

  • 1894 zł w gospodarstwie wieloosobowym
  • 2651 zł w gospodarstwie jednoosobowym

Wysokość dofinansowania: 70-80%

 

Najwyższy poziom dofinansowania:*

-przeciętny miesięczny dochód na osobę nie przekracza:

  • 1090 zł w gospodarstwie wieloosobowym
  • 1526 zł w gospodarstwie jednoosobowym

Wysokość dofinansowania: 100%

 

|Kwoty dofinansowań i limity dla wybranych kategorii

 

Zrzut ekranu 2024-09-25 151352

 

| Rozliczenie projektu – wymagane dokumenty

 

  • Wszystkie dokumenty muszą być wystawione na  lub wnioskodawcę i współmałżonka razem. 
  • Faktury końcowe (zaliczkowe) – imienne. 
  • Specyfikacja do faktury ogólnej. 
  • Potwierdzenia przelewów (płatności bezgotówkowe). 
  • Protokoły odbioru prac wykonawcy. 
  • Deklaracja właściwości użytkowych zastosowanych materiałów: okna, drzwi, materiały termoizolacyjne. 
  • Protokół zezłomowania pieca.
  • Opinia kominiarska potwierdzająca odbiór zainstalowanego pieca. 
  • Karta techniczna nowego pieca/pompy ciepła. 
  • Etykieta energetyczna pieca/ pompy ciepła. 

Uwaga! – obowiązkowa lista ZUM (dla kotłów i pomp ciepła) – wnioski złożone od 14 czerwca 2024 r.

Uwaga! – obowiązkowy audyt energetyczny w przypadku montażu pompy ciepła – wnioski złożone od 14 czerwca 2024 r.

 

* W przypadku podwyższonego oraz najwyższego poziomu dofinansowania dochód na członka rodziny powinien być potwierdzony w zaświadczeniu wydanym na wniosek Beneficjenta przez OPS.

 

Informacja aktualna na dzień 25.09.2024 r.