Składanie wniosku od 31.03.2025

Zrzut ekranu 2025-03-25 080934

 

Nowe Czyste Powietrze

 

Przed przystąpieniem do składania wniosku należy zgromadzić następujące dane i dokumenty:

 

1. Danych Wnioskodawcy
• imię, nazwisko, PESEL, telefon, adres e-mail

2. Informacji o budynku mającym być przedmiotem dofinansowania:
• adres modernizowanej nieruchomości
• powierzchnia całkowita budynku mieszkalnego/lokalu mieszkalnego
• powierzchnia, na której prowadzona jest działalność gospodarcza (jeśli dotyczy)
• rok wystąpienia o zgodę na budowę/ zgłoszenie budowy
• informacja nt. aktualnych źródeł ciepła znajdujących się w budynku/lokalu
• informacja nt. przychodów uzyskiwanych przez Wnioskodawcę

 

Lista wymaganych załączników do złożenia wniosku o dofinansowanie w ramach programu „CZYSTE POWIETRZE” – BEZ PREFINANSOWANIA:

Dofinansowanie dla poziomu podwyższonego lub najwyższego – lista wymaganych załączników:
• Zaświadczenie o dochodzie na podstawie art. 411 ust. 10g ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 lub zaświadczenie potwierdzające ustalone prawo do otrzymywania zasiłku stałego, zasiłku okresowego, zasiłku rodzinnego lub specjalnego zasiłku opiekuńczego. Należy pamiętać, iż pozostawanie w związku małżeńskim bez prawomocnie orzeczonej separacji oznacza zawsze prowadzenie wspólnego gospodarstwa domowego przez małżonków

• Dokument podsumowujący audyt energetyczny.
Dokument podsumowujący audyt energetyczny musi być podpisany przez osobę wpisaną do rejestru osób uprawnionych do sporządzania świadectw charakterystyki energetycznej rejestrcheb.mrit.gov.pl

• Oświadczenie – Współmałżonka o wyrażeniu zgody na zaciągnięcie zobowiązań (jeśli dotyczy)
Wzór oświadczenia współmałżonka

• Oświadczenie Współwłaściciela o wyrażeniu zgody na realizację przedsięwzięcia (jeśli dotyczy)
Wzór oświadczenia współwłaściciela

• Informacja dot. numeru księgi wieczystej nieruchomości objętej modernizacją w ramach programu
Poprawność numeru księgi wieczystej można sprawdzić pod adresem:
https://przegladarka-ekw.ms.gov.pl/eukw_prz/KsiegiWieczyste/wyszukiwanieKW

• W przypadku braku księgi wieczystej – dokument potwierdzający, iż Wnioskodawca w okresie minimum 3 lat (do dnia złożenia wniosku o dofinansowanie jest właścicielem/współwłaścicielem budynku mieszkalnego jednorodzinnego lub wydzielonego w budynku jednorodzinnym lokalu mieszkalnego, np. akt notarialny. W przypadku nabycia tego budynku lub lokalu w drodze spadku minimalny okres wskazany powyżej nie ma zastosowania.

• W przypadku braku konieczności wymiany źródła ciepła – fotografia kotła oraz tabliczki znamionowej znajdującego się w budynku wskazanym we wniosku

• W przypadku prowadzenia przez Wnioskodawcę lub współmałżonka Wnioskodawcy pozarolniczej działalności gospodarczej – formularz PIT za rok kalendarzowy za który został ustalony przeciętny miesięczny dochód

• W przypadku rozdzielności majątkowej ze współmałżonkiem- kopia aktu notarialnego, który ten fakt potwierdzi.

 

Materiały

 

pdf   Program priorytetowy Czyste Powietrze – dotyczy naboru od 31 marca 2025
pdf  Załącznik nr 1 – Łączenie dotacji z termomodernizacyjną ulgą podatkową
pdf  Załącznik nr 2 – Koszty kwalifikowane oraz maksymalny poziom dofinansowania
pdf  Nowe Czyste Powietrze Odpowiedzi na pytania
pdf Podręcznik nowego programu Czyste Powietrze

 

Przydatne Linki

 

Oficjalna strona programu Czyste Powietrze
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska w Lublinie
Portal Beneficjenta – wymagana dokumentacja ścieżka przez wfoigw 

Materiały i regulaminy z aktualnych edycji Czystego Powietrza

Lista Zielonych Urządzeń i Materiałów 
Lista Członków Zrzeszenia – Zrzeszenie Audytorów Energetycznych 
Oficjalny kanał – NFOŚiGW

 

Dane aktualne na dzień 09.04.2025r.