Nowe Czyste Powietrze
Przed przystąpieniem do składania wniosku należy zgromadzić następujące dane i dokumenty:
1. Danych Wnioskodawcy
• imię, nazwisko, PESEL, telefon, adres e-mail
2. Informacji o budynku mającym być przedmiotem dofinansowania:
• adres modernizowanej nieruchomości
• powierzchnia całkowita budynku mieszkalnego/lokalu mieszkalnego
• powierzchnia, na której prowadzona jest działalność gospodarcza (jeśli dotyczy)
• rok wystąpienia o zgodę na budowę/ zgłoszenie budowy
• informacja nt. aktualnych źródeł ciepła znajdujących się w budynku/lokalu
• informacja nt. przychodów uzyskiwanych przez Wnioskodawcę
Lista wymaganych załączników do złożenia wniosku o dofinansowanie w ramach programu „CZYSTE POWIETRZE” – BEZ PREFINANSOWANIA:
Dofinansowanie dla poziomu podwyższonego lub najwyższego – lista wymaganych załączników:
• Zaświadczenie o dochodzie na podstawie art. 411 ust. 10g ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 lub zaświadczenie potwierdzające ustalone prawo do otrzymywania zasiłku stałego, zasiłku okresowego, zasiłku rodzinnego lub specjalnego zasiłku opiekuńczego. Należy pamiętać, iż pozostawanie w związku małżeńskim bez prawomocnie orzeczonej separacji oznacza zawsze prowadzenie wspólnego gospodarstwa domowego przez małżonków
• Dokument podsumowujący audyt energetyczny.
Dokument podsumowujący audyt energetyczny musi być podpisany przez osobę wpisaną do rejestru osób uprawnionych do sporządzania świadectw charakterystyki energetycznej rejestrcheb.mrit.gov.pl
• Oświadczenie – Współmałżonka o wyrażeniu zgody na zaciągnięcie zobowiązań (jeśli dotyczy)
Wzór oświadczenia współmałżonka
• Oświadczenie Współwłaściciela o wyrażeniu zgody na realizację przedsięwzięcia (jeśli dotyczy)
Wzór oświadczenia współwłaściciela
• Informacja dot. numeru księgi wieczystej nieruchomości objętej modernizacją w ramach programu
Poprawność numeru księgi wieczystej można sprawdzić pod adresem:
https://przegladarka-ekw.ms.gov.pl/eukw_prz/KsiegiWieczyste/wyszukiwanieKW
• W przypadku braku księgi wieczystej – dokument potwierdzający, iż Wnioskodawca w okresie minimum 3 lat (do dnia złożenia wniosku o dofinansowanie jest właścicielem/współwłaścicielem budynku mieszkalnego jednorodzinnego lub wydzielonego w budynku jednorodzinnym lokalu mieszkalnego, np. akt notarialny. W przypadku nabycia tego budynku lub lokalu w drodze spadku minimalny okres wskazany powyżej nie ma zastosowania.
• W przypadku braku konieczności wymiany źródła ciepła – fotografia kotła oraz tabliczki znamionowej znajdującego się w budynku wskazanym we wniosku
• W przypadku prowadzenia przez Wnioskodawcę lub współmałżonka Wnioskodawcy pozarolniczej działalności gospodarczej – formularz PIT za rok kalendarzowy za który został ustalony przeciętny miesięczny dochód
• W przypadku rozdzielności majątkowej ze współmałżonkiem- kopia aktu notarialnego, który ten fakt potwierdzi.
Materiały
Przydatne Linki
Dane aktualne na dzień 09.04.2025r.